“Wij geloven dat alle jongeren kansen hebben. Het is aan ons om jongeren  te laten inzien hoe ze die kans kunnen benutten en kunnen waarmaken.”

Wij zijn JOZ, een organisatie die haar wortels heeft op Rotterdam-Zuid. Samen met de gemeente Rotterdam hebben we de afgelopen jaren geïnvesteerd in het jeugdwerk. Rotterdam is onze proeftuin, hier heeft JOZ haar diensten en producten kunnen verbeteren door te innoveren. Onze grondbeginselen staan beschreven in ons visiedocument “Adviseurs van de Straat”.

Wij zijn trots op de groep jongerenwerkers en jeugdhulpverleners die werken voor JOZ. Met z’n allen hebben we geïnvesteerd in dé jeugdprofessional. Onze medewerkers zijn streetwise en booksmart. Dit hebben we bereikt door harde voorwaarden te stellen en mensen op te leiden op basis van competenties en vaardigheden (booksmart), met kennis van de grootstedelijke problematiek, maar die ook de weerbarstige praktijk van de straat kennen (streetwise). Zij bouwen een professionele relatie op met jongeren, waardoor ze hen verder kunnen helpen.

Wij werken, in het belang van de jeugd, met iedereen samen. Van partners in het veiligheidsdomein tot aan opvoeders. Onze interventies zijn domeinoversteigend. Het netwerk van de hedendaagse jeugdprofessional is niet alleen gericht op welzijn (preventie en talentontwikkeling), maar dus ook verankerd in de domeinen veiligheid, zorg en onderwijs.